FAQ

Często zadawane pytania

  • Jak mam się zalogować?

Aby zalogować się na Platformie skorzystaj z bloku Zaloguj się u góry prawej kolumny na stronie głównej albo z Ekranu logowania - link Zaloguj się w prawym górnym rogu strony. Następnie wpisz login i hasło oraz kliknij przycisk Zaloguj się. Dla nowych Użytkowników (Studentów): loginem jest nr albumu/indeksu, natomiast tymczasowe hasło otrzymasz w mailu od Administratora po założeniu konta. Hasło zmień natychmiast po pierwszym zalogowaniu. Więcej o logowaniu przeczytasz tutaj.
W przypadku problemów z logowaniem, skontaktuj się z Administratorem (moodle@wsm.warszawa.pl), podając imię i nazwisko, oraz obowiązkowo numer indeksu i grupę studencką.

  • Nie otrzymałam maila z hasłem, czemu?

Konta na Platformie zakładane są przez Administratora na prośbę Wykładowcy dla całej grupy studenckiej. Do prawidłowego założenia konta w Moodle potrzebne są następujące dane: imię, nazwisko, nr albumu/indeksu oraz prawidłowy adres e-mail na który otrzymacie tymczasowe hasło. Informacje te pobierane są z bazy danych Dziekanatu, ewentualnie później weryfikowane przez Starostę grupy. Przyczyny dla których nie otrzymaliście maila mogą być następujące:

  1. brak lub nieprawidłowy mail w bazie Dziekanatu
  2. nieczytelny lub nieprawidłowo wpisany mail na liście od Starosty
  3. serwer pocztowy nie odbiera maili z domeny wsm.warszawa.pl
  4. nasz serwer pocztowy nie może dostarczyć poczty na serwer odbiorcy (częste w przypadku domen typu mail.ru lub yandex.ru)
  5. student został później dopisany do grupy (np. przy indywidualnym toku studiów)
  6. Wykładowca nie zgłosił jeszcze potrzeby założenia kont dla grupy

We wszystkich powyższych przypadkach kontaktujcie się z Administratorem osobiście, a jeszcze lepiej przez Starostę grupy lub Wykładowcę.

Uwaga! Istnieje również możliwość, że mail z powiadomieniem trafił do spamu na koncie odbiorcy, a zatem zanim zaczniemy alarmować proszę najpierw o sprawdzenie folderu ze spamem na swoim koncie

  • Jak skontaktować się z Administratorem?

Najwygodniej skorzystać z maila: moodle@wsm.warszawa.pl, lub telefonu +48 22 5900845. Można też odwiedzić nas w tygodniu (9.00-16.00) w pokoju A001 (parter w starym budynku, obok Gimnazjum). Zalogowani użytkownicy mogą również skorzystać z Czatu.

  • Jak mogę zapisać się na kurs?

Na liście kursów po rozwinięciu interesującej nas Kategorii po prawej stronie obok nazwy kursu widoczne są ikony statusu (ich wygląd może się różnić w zależności od wybranego tematu strony) określające sposób zapisu na konkretny kurs:

  • ikona guest lub  oznacza że kurs jest dostępny dla Gości, czyli dla wszystkich, nawet bez logowania
  • ikona guest password lub  oznacza, że kurs jest dostępny dla Gości znających hasło dostępu otrzymane od Wykładowcy
  • ikona users lub  oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników - w takim przypadku przy próbie wejścia do kursu zobaczymy przycisk 'Zapisz mnie'
  • ikona user password oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników znających hasło dostępu - wtedy oprócz przycisku  'Zapisz mnie' zobaczymy pole tekstowe w które należy wpisać hasło otrzymane od Wykładowcy
  • brak którejkolwiek z powyższych ikon oznacza, że zapisać na kurs może nas tylko Prowadzący lub Administrator
  • ikona info lub  pozwala na wyświetlenie dodatkowych informacji o kursie (prowadzący, streszczenie)

Wszyscy Użytkownicy przy pierwszym logowaniu, a Goście każdorazowo muszą zaakceptować Regulamin serwisu.

  • Co z użytkownikami, których pierwszym językiem nie jest polski?

Kursy zasadniczo są po polsku, ale możecie oczywiście dyskusję na forum albo czat rozpocząć we własnym języku i zachęcać innych aby wam odpowiedzieli, tworząc małą uczniowską społeczność. W górnym panelu znajduje się menu zmiany języka, które umożliwia dostosowanie języka strony do swoich wymagań. Natomiast język zasobów i aktywności samego kursu zależy wyłącznie od jego Twórcy, czyli przeważnie Wykładowcy.

  • Dlaczego nie mogę przesłać zadania?

Najprawdopodobniej minął już wskazany w zadaniu ostateczny termin jego wykonania. Proszę się skonsultować z Wykładowcą.

  • Wykonałem zadanie w terminie, dlaczego do tej pory nie dostałem oceny od Wykładowcy?

A to już pytanie do Wykładowcy, czemu nie ma czasu na wystawienie ocen puszcza oczko

  • Jestem wykładowcą, czy mogę zrobić kopię swojego kursu?

Kopie zapasowe kursów robione są automatycznie przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie utworzyć kopię zapasową swojego kursu. W tym celu należy kliknąć odnośnik 'Kopia zapasowa' w bloku Administracja na stronie swojego kursu, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Później plik kopii zapasowej można pobrać na swój komputer a następnie odtworzyć go na innej stronie Moodle. Więcej informacji na ten temat:

Blok administracyjny z odnośnikiem do wypisu

  • Jak mogę wypisać się z kursu?

Można wypisać się w dowolnej chwili z każdego kursu w Moodle klikając odnośnik  'Wypisz mnie z ...' w bloku Administracja na stronie kursu.

Ostatnia modyfikacja: środa, 19 październik 2016, 15:31