FAQ
Często zadawane pytania
- Jak mam się zalogować?
Aby zalogować się na Platformie skorzystaj z bloku logowania u góry prawej kolumny na stronie głównej albo z Ekranu logowania - link Zaloguj się w prawym górnym rogu strony. Następnie wpisz login i hasło oraz kliknij przycisk Zaloguj się. Dla nowych Użytkowników (Studentów): loginem jest nr albumu/indeksu, natomiast tymczasowe hasło otrzymasz w mailu od Administratora po założeniu konta. Hasło zmień natychmiast po pierwszym zalogowaniu. Więcej o logowaniu przeczytasz tutaj .
W przypadku problemów z logowaniem, skontaktuj się z Administratorem (moodle@mans.org.pl), podając imię i nazwisko, oraz obowiązkowo numer indeksu i grupę studencką.
- Nie otrzymałam maila z hasłem, czemu?
Konta na Platformie zakładane są przez Administratora na początku semestru dla nowych grup studenckich. Do prawidłowego założenia konta w Moodle potrzebne są następujące dane: imię, nazwisko, nr albumu/indeksu oraz podany podczas rekrutacji adres e-mail na który otrzymacie tymczasowe hasło. Informacje te pobierane są z bazy danych Dziekanatu. Przyczyny dla których nie otrzymaliście maila mogą być następujące:
- brak lub nieprawidłowy mail w bazie Dziekanatu;
- nasz serwer pocztowy nie może dostarczyć poczty na serwer odbiorcy (częste w przypadku domen typu mail.ru lub yandex.ru) lub wiadomość trafiła do spamu;
- student został później dopisany do grupy (np. przy późniejszej rekrutacji lub indywidualnym toku studiów).
We wszystkich powyższych przypadkach kontaktujcie się z Administratorem osobiście.
- Jak skontaktować się z Administratorem?
Najwygodniej skorzystać z maila: moodle@mans.org.pl, lub telefonu +48 22 5900845. Można też osobiście odwiedzić nas w tygodniu (pn.- pt. 10.00-15.00) w pokoju A002 (parter w starym budynku). Zalogowani użytkownicy mogą również skorzystać z Czatu .
- Jak mogę zapisać się na kurs?
oznacza że kurs jest dostępny dla Gości, czyli dla wszystkich, nawet bez logowania
oznacza, że kurs jest dostępny dla Gości znających hasło dostępu otrzymane od Wykładowcy;
oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników - w takim przypadku przy próbie wejścia do kursu zobaczymy przycisk Zapisz mnie;
oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników znających hasło dostępu - wtedy oprócz przycisku Zapisz mnie zobaczymy pole tekstowe w które należy wpisać hasło otrzymane od Wykładowcy;
- brak którejkolwiek z powyższych ikon oznacza, że zapisać na kurs może nas tylko Prowadzący lub Administrator;
pozwala na wyświetlenie dodatkowych informacji o kursie (prowadzący, streszczenie).
- Co z użytkownikami, których pierwszym językiem nie jest polski?
Na liście kursów po rozwinięciu interesującej nas Kategorii po prawej stronie obok nazwy kursu widoczne są ikony statusu (ich wygląd może się różnić w zależności od wybranego tematu strony) określające sposób zapisu na konkretny kurs:
Kursy zasadniczo są po polsku, ale możecie oczywiście dyskusję na forum albo czat rozpocząć we własnym języku i zachęcać innych aby wam odpowiedzieli, tworząc małą uczniowską społeczność. W górnym panelu znajduje się menu zmiany języka, które umożliwia dostosowanie języka strony do swoich wymagań. Natomiast język zasobów i aktywności samego kursu zależą wyłącznie od jego Twórcy, czyli przeważnie Wykładowcy.
- Dlaczego nie mogę przesłać zadania?
Najprawdopodobniej minął już wskazany w zadaniu ostateczny termin jego wykonania. Proszę się skonsultować z Wykładowcą.
- Wykonałem zadanie w terminie, dlaczego do tej pory nie dostałem oceny od Wykładowcy?
A to już pytanie do Wykładowcy, czemu nie ma czasu na wystawienie ocen
- Jestem wykładowcą, w moim kursie znajduje się Forum aktualności w którym mogę pisać, ale studenci nie mogą odpowiadać na moje wpisy, dlaczego?
Forum aktualności jest domyślnie tworzone w każdym kursie w sposób automatyczny. Służy ono właśnie do tego, aby wykładowca mógł przekazywać studentom komunikaty i wiadomości. Jeżeli chcemy, aby studenci mogli odpowiadać na nasze wpisy należy w tym celu utworzyć nowe forum - tak zwane "Forum standardowe do użytku ogólnego". W takim forum mogą pisać - i odpowiadać na wpisy - wszyscy uczestnicy kursu. Natomiast jeżeli forum aktualności nie jest Wykładowcy potrzebne można je po prostu ukryć przed studentami. Tego forum nie można usunąć.
- Jestem wykładowcą, czy mogę zrobić kopię swojego kursu?
Kopie zapasowe kursów robione są automatycznie przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie utworzyć kopię zapasową swojego kursu. W tym celu należy kliknąć odnośnik 'Kopia zapasowa' w bloku Administracja na stronie swojego kursu, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Później plik kopii zapasowej można pobrać na swój komputer a następnie odtworzyć go na innej stronie Moodle. Więcej informacji na ten temat:
- Jak mogę wypisać się z kursu?
Z każdego kursu do którego zapisywaliśmy się samodzielnie można wypisać się w dowolnej chwili klikając odnośnik 'Wypisz mnie z ...' w bloku Administracja na stronie kursu.