FAQ
Często zadawane pytania
- Jak mam się zalogować?
Aby zalogować się na Platformie skorzystaj z bloku logowania u góry prawej kolumny na stronie głównej albo z Ekranu logowania - link Zaloguj się w prawym górnym rogu strony. Następnie wpisz login i hasło oraz kliknij przycisk Zaloguj się. Dla nowych Użytkowników (Studentów): loginem jest nr albumu/indeksu, natomiast tymczasowe hasło otrzymasz w mailu od Administratora po założeniu konta. Hasło zmień natychmiast po pierwszym zalogowaniu. Więcej o logowaniu przeczytasz tutaj .
W przypadku problemów z logowaniem, skontaktuj się z Administratorem (moodle@mans.org.pl), podając imię i nazwisko, oraz obowiązkowo numer indeksu i grupę studencką.
- Nie otrzymałam maila z hasłem, czemu?
Konta na Platformie zakładane są przez Administratora na początku semestru dla nowych grup studenckich. Do prawidłowego założenia konta w Moodle potrzebne są następujące dane: imię, nazwisko, nr albumu/indeksu oraz podany podczas rekrutacji adres e-mail na który otrzymacie tymczasowe hasło. Informacje te pobierane są z bazy danych Dziekanatu. Przyczyny dla których nie otrzymaliście maila mogą być następujące:
- brak lub nieprawidłowy mail w bazie Dziekanatu;
- nasz serwer pocztowy nie może dostarczyć poczty na serwer odbiorcy (częste w przypadku domen typu mail.ru lub yandex.ru) lub wiadomość trafiła do spamu;
- student został później dopisany do grupy (np. przy późniejszej rekrutacji lub indywidualnym toku studiów).
We wszystkich powyższych przypadkach kontaktujcie się z Administratorem osobiście.
- Jak skontaktować się z Administratorem?
Najwygodniej skorzystać z maila: moodle@mans.org.pl, lub telefonu +48 22 5900845. Można też osobiście odwiedzić nas w tygodniu (pn.- pt. 10.00-15.00) w pokoju A002 (parter w starym budynku). Zalogowani użytkownicy mogą również skorzystać z Czatu .
- Jak mogę zapisać się na kurs?
- oznacza że kurs jest dostępny dla Gości, czyli dla wszystkich, nawet bez logowania
- oznacza, że kurs jest dostępny dla Gości znających hasło dostępu otrzymane od Wykładowcy;
- oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników - w takim przypadku przy próbie wejścia do kursu zobaczymy przycisk Zapisz mnie;
- oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników znających hasło dostępu - wtedy oprócz przycisku Zapisz mnie zobaczymy pole tekstowe w które należy wpisać hasło otrzymane od Wykładowcy;
- brak którejkolwiek z powyższych ikon oznacza, że zapisać na kurs może nas tylko Prowadzący lub Administrator;
- pozwala na wyświetlenie dodatkowych informacji o kursie (prowadzący, streszczenie).
- Co z użytkownikami, których pierwszym językiem nie jest polski?
Na liście kursów po rozwinięciu interesującej nas Kategorii po prawej stronie obok nazwy kursu widoczne są ikony statusu (ich wygląd może się różnić w zależności od wybranego tematu strony) określające sposób zapisu na konkretny kurs:
Kursy zasadniczo są po polsku, ale możecie oczywiście dyskusję na forum albo czat rozpocząć we własnym języku i zachęcać innych aby wam odpowiedzieli, tworząc małą uczniowską społeczność. W górnym panelu znajduje się menu zmiany języka, które umożliwia dostosowanie języka strony do swoich wymagań. Natomiast język zasobów i aktywności samego kursu zależą wyłącznie od jego Twórcy, czyli przeważnie Wykładowcy.
- Dlaczego nie mogę przesłać zadania?
Najprawdopodobniej minął już wskazany w zadaniu ostateczny termin jego wykonania. Proszę się skonsultować z Wykładowcą.
- Wykonałem zadanie w terminie, dlaczego do tej pory nie dostałem oceny od Wykładowcy?
A to już pytanie do Wykładowcy, czemu nie ma czasu na wystawienie ocen
- Jestem wykładowcą, w moim kursie znajduje się Forum aktualności w którym mogę pisać, ale studenci nie mogą odpowiadać na moje wpisy, dlaczego?
Forum aktualności jest domyślnie tworzone w każdym kursie w sposób automatyczny. Służy ono właśnie do tego, aby wykładowca mógł przekazywać studentom komunikaty i wiadomości. Jeżeli chcemy, aby studenci mogli odpowiadać na nasze wpisy należy w tym celu utworzyć nowe forum - tak zwane "Forum standardowe do użytku ogólnego". W takim forum mogą pisać - i odpowiadać na wpisy - wszyscy uczestnicy kursu. Natomiast jeżeli forum aktualności nie jest Wykładowcy potrzebne można je po prostu ukryć przed studentami. Tego forum nie można usunąć.
- Jestem wykładowcą, czy mogę zrobić kopię swojego kursu?
Kopie zapasowe kursów robione są automatycznie przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie utworzyć kopię zapasową swojego kursu. W tym celu należy kliknąć odnośnik 'Kopia zapasowa' w bloku Administracja na stronie swojego kursu, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Później plik kopii zapasowej można pobrać na swój komputer a następnie odtworzyć go na innej stronie Moodle. Więcej informacji na ten temat:
- Jak mogę wypisać się z kursu?
Z każdego kursu do którego zapisywaliśmy się samodzielnie można wypisać się w dowolnej chwili klikając odnośnik 'Wypisz mnie z ...' w bloku Administracja na stronie kursu.