Instrukcja logowania

Uwagi ogólne ale ważne:

Help me!

Czyli wszystkie odpowiedzi na problemy typu: "Ratunku, nie mogę się zalogować!", "Jaki jest mój login i hasło?", "Bo ja nie mam konta na Platformie a chcę" itp.

  • Każdy zarejestrowany użytkownik powinien dostać wiadomość e-mail z loginem i hasłem tymczasowym. Jeżeli wiadomość nie dotarła, to znaczy że:
    1. Użytkownik nie ma założonego konta. Konta są zakładane dla grup studenckich na prośbę wykładowcy na podstawie list otrzymanych z Dziekanatu. Jeżeli ktoś rekrutował się później mógł nie być wpisany na listę. Podobnie jeżeli nie podał adresu e-mail przy rekrutacji.
    2. Podano przy rekrutacji błędny adres e-mail.
    3. Wiadomość trafiła do folderu Spam (zdarza się)
    4. Inne problemy z serwerem pocztowym.
  • Jeżeli pomimo otrzymania wiadomości nie można się zalogować:
    1. Wpisano zbyt wiele razy nieprawidłowe hasło
    2. Od otrzymania wiadomości upłynęło 14 dni i konto zostało zablokowane
  • W każdym z powyższych wypadków można skontaktować się bezpośrednio z administratorem Platformy: mail - moodle@wsm.warszawa.pl ewentualnie od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-15.00 pokój A001, tel. +48 22 95 00 845. 
  • Wyjątkiem od powyższej reguły jest zapomniany login lub hasło - można je zresetować samodzielnie - instrukcja poniżej na tej stronie.
  • Do założenia konta należy podać numer albumu/indeksu, imię, nazwisko i adres e-mail, a także symbol grupy studenckiej (np 35DR) aby uzyskać dostęp do właściwych kursów.
  • Osoby na toku indywidualnym również proszone są o kontakt w celu dopisania do konkretnych grup.

 

Aby zalogować się na Platformie należy:

    • skorzystać z bloku Zaloguj się u góry prawej kolumny na stronie głównej lub

Login block

  • skorzystać z ekranu logowania - link Zaloguj się w prawym górnym rogu

Lopgin screen

Do czego służą poszczególne pola:

  1. tu należy wpisać Nazwę użytkownika (login) czyli numer albumu (indeksu)
  2. tu wpisać hasło przesłane w mailu od administratora
  3. zaznaczamy tą opcję jeżeli chcemy aby nasz login był automatycznie wpisywany przy każdej wizycie 
  4. klikamy przycisk aby się zalogować
  5. jeżeli zapomnimy danych logowania (resetowanie hasła) korzystamy z tego linku - w wyświetlonym formularzu wpisujemy mail podany przy rejestracji, na który następnie zostanie nam przesłany link do zresetowania hasła
  6. tylko na ekranie logowania - jeżeli nie mamy jeszcze założonego konta możemy zalogować się jako Gość

Dodatkowe informacje:

  • przy pierwszym logowaniu na nowe konto, a także przy każdorazowym logowaniu jako Gość, zostanie wyświetlony dodatkowy ekran z Regulaminem Platformy, który należy zaakceptować przyciskiem Tak na dole strony
  • po pierwszym zalogowaniu na nowe konto zostaniemy skierowani do formularza zmiany hasła - hasło należy zmienić, w przeciwnym wypadku konto zostanie zablokowane. Wymagana długość hasła - co najmniej 8 znaków.
  • wejście przed zalogowaniem do dowolnego kursu dostępnego dla Gości spowoduje automatyczne zalogowanie jako Gość. Goście mogą przeglądać udostępnione kursy i czasem ściągać materiały, jednak przy próbie skorzystania z aktywności takich jak Quiz, Zadanie, Czat itp. wymagających indywidualnego konta, zostaniemy przekierowani do ekranu logowania.
  • przyjmowanie ciasteczek (cookies) w przeglądarce MUSI być WŁĄCZONE, inaczej nie uda się zalogować. 
    <nerd mode on>Dzieje się tak dlatego, że identyfikator użytkownika przechowywany jest w cookie przez cały czas trwania sesji i usunięcie go powoduje automatyczne zakończenie sesji, czyli wylogowanie</nerd mode off>


Ostatnia modyfikacja: wtorek, 14 listopad 2017, 09:55