FAQ

Często zadawane pytania

  • Jak mam się zalogować?

Aby zalogować się na Platformie skorzystaj z bloku logowania u góry prawej kolumny na stronie głównej albo z Ekranu logowania - link Zaloguj się w prawym górnym rogu strony. Następnie wpisz login i hasło oraz kliknij przycisk Zaloguj się. Dla nowych Użytkowników (Studentów): loginem jest nr albumu/indeksu, natomiast tymczasowe hasło otrzymasz w mailu od Administratora po założeniu konta. Hasło zmień natychmiast po pierwszym zalogowaniu. Więcej o logowaniu przeczytasz tutaj .

W przypadku problemów z logowaniem, skontaktuj się z Administratorem (moodle@wsm.warszawa.pl), podając imię i nazwisko, oraz obowiązkowo numer indeksu i grupę studencką.

  • Nie otrzymałam maila z hasłem, czemu?

Konta na Platformie zakładane są przez Administratora na początku semestru dla nowych grup studenckich. Do prawidłowego założenia konta w Moodle potrzebne są następujące dane: imię, nazwisko, nr albumu/indeksu oraz podany podczas rekrutacji adres e-mail na który otrzymacie tymczasowe hasło. Informacje te pobierane są z bazy danych Dziekanatu. Przyczyny dla których nie otrzymaliście maila mogą być następujące:

  1. brak lub nieprawidłowy mail w bazie Dziekanatu;
  2. nasz serwer pocztowy nie może dostarczyć poczty na serwer odbiorcy (częste w przypadku domen typu mail.ru lub yandex.ru) lub wiadomość trafiła do spamu;
  3. student został później dopisany do grupy (np. przy późniejszej rekrutacji lub indywidualnym toku studiów).

We wszystkich powyższych przypadkach kontaktujcie się z Administratorem osobiście.

  • Jak skontaktować się z Administratorem?

Najwygodniej skorzystać z maila: moodle@wsm.warszawa.pl, lub telefonu +48 22 5900845. Można też osobiście odwiedzić nas w tygodniu (pn.- pt. 10.00-15.00) w pokoju A002 (parter w starym budynku). Zalogowani użytkownicy mogą również skorzystać z Czatu .

  • Jak mogę zapisać się na kurs?
  • Na liście kursów po rozwinięciu interesującej nas Kategorii po prawej stronie obok nazwy kursu widoczne są ikony statusu (ich wygląd może się różnić w zależności od wybranego tematu strony) określające sposób zapisu na konkretny kurs:

    • guest  oznacza że kurs jest dostępny dla Gości, czyli dla wszystkich, nawet bez logowania
    • guest password  oznacza, że kurs jest dostępny dla Gości znających hasło dostępu otrzymane od Wykładowcy;
    • user  oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników - w takim przypadku przy próbie wejścia do kursu zobaczymy przycisk Zapisz mnie;
    • user password  oznacza kurs dostępny do samodzielnego zapisu dla zalogowanych użytkowników znających hasło dostępu - wtedy oprócz przycisku Zapisz mnie zobaczymy pole tekstowe w które należy wpisać hasło otrzymane od Wykładowcy;
    • brak którejkolwiek z powyższych ikon oznacza, że zapisać na kurs może nas tylko Prowadzący lub Administrator;
    •   pozwala na wyświetlenie dodatkowych informacji o kursie (prowadzący, streszczenie).

  • Co z użytkownikami, których pierwszym językiem nie jest polski?

Kursy zasadniczo są po polsku, ale możecie oczywiście dyskusję na forum albo czat rozpocząć we własnym języku i zachęcać innych aby wam odpowiedzieli, tworząc małą uczniowską społeczność. W górnym panelu znajduje się menu zmiany języka, które umożliwia dostosowanie języka strony do swoich wymagań. Natomiast język zasobów i aktywności samego kursu zależą wyłącznie od jego Twórcy, czyli przeważnie Wykładowcy.

  • Dlaczego nie mogę przesłać zadania?

Najprawdopodobniej minął już wskazany w zadaniu ostateczny termin jego wykonania. Proszę się skonsultować z Wykładowcą.

  • Wykonałem zadanie w terminie, dlaczego do tej pory nie dostałem oceny od Wykładowcy?

A to już pytanie do Wykładowcy, czemu nie ma czasu na wystawienie ocen puszcza oczko

  • Jestem wykładowcą, w moim kursie znajduje się Forum aktualności w którym mogę pisać, ale studenci nie mogą odpowiadać na moje wpisy, dlaczego?

Forum aktualności jest domyślnie tworzone w każdym kursie w sposób automatyczny. Służy ono właśnie do tego, aby wykładowca mógł przekazywać studentom komunikaty i wiadomości. Jeżeli chcemy, aby studenci mogli odpowiadać na nasze wpisy należy w tym celu utworzyć nowe forum - tak zwane "Forum standardowe do użytku ogólnego". W takim forum mogą pisać - i odpowiadać na wpisy - wszyscy uczestnicy kursu. Natomiast jeżeli forum aktualności nie jest Wykładowcy potrzebne można je po prostu ukryć przed studentami. Tego forum nie można usunąć.

  • Jestem wykładowcą, czy mogę zrobić kopię swojego kursu?

Kopie zapasowe kursów robione są automatycznie przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie utworzyć kopię zapasową swojego kursu. W tym celu należy kliknąć odnośnik 'Kopia zapasowa' w bloku Administracja na stronie swojego kursu, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Później plik kopii zapasowej można pobrać na swój komputer a następnie odtworzyć go na innej stronie Moodle. Więcej informacji na ten temat:

Blok administracyjny z odnośnikiem do wypisu

  • Jak mogę wypisać się z kursu?

Z każdego kursu do którego zapisywaliśmy sie samodzielnie można wypisać się w dowolnej chwili klikając odnośnik 'Wypisz mnie z ...' w bloku Administracja na stronie kursu.

Ostatnia modyfikacja: środa, 11 maja 2022, 14:27