Загальний форум

Nowa funkcjonalność - menu użytkownika

Nowa funkcjonalność - menu użytkownika

Jarzęcki Andrzej -
Кількість відповідей: 3

Być może niektóre co bystrzejsze jednostki zauważyły zmianę w prawym górnym rogu witryny - zamiast prostego linku Zaloguj/wyloguj znajdziemy tam teraz nazwę i awatar Użytkownika, a po kliknięciu możemy podziwiać nowe rozwijalne Menu Użytkownika. Menu to pozwala na szybki dostęp do indywidualnych sekcji każdego użytkownika: strony domowej, profilu, ocen i odznak, a także do indywidualnych ustawień, dzięki którym każdy może dostosować wygląd swojego profilu i w pewnym stopniu witryny. Co sądzicie o tym nowym rozwiązaniu? Jakie zmiany czy modyfikacje chcielibyście w przyszłości znaleźć w kolejnych wersjach Moodle?

У відповідь на Jarzęcki Andrzej

Odp: Nowa funkcjonalność - menu użytkownika

Szatrawska Izabela -
Menu jest niezwykle pomocne i wygodne! Dziękujemy Panie Andrzejuусміхаюсь
A nowa funkcjonalność... Hmm... może by się przydało szybkie wystawianie ocen? Takie bez wchodzenia w każdego użytkownika, bo po ściągnięciu zadań, można by szybciej wystawiać ocenyпідморгую w poprzedniej wersji Moodle;'a chyba była taka możliwość, ale w nowej...nie wiem czy jest.
A tak w ogóle Moodle pod Pana opieką to majstersztyk! Pracuje się po prostu ZNAKOMICIE!
У відповідь на Szatrawska Izabela

Odp: Nowa funkcjonalność - menu użytkownika

Jarzęcki Andrzej -
Bardzo dziękuję za miłe słowa uśmiech
Co do szybkiego wystawiania ocen to taka możliwość była i jest. Jeżeli mamy już ściągnięte i przejrzane pliki zadań wchodzimy w Zadanie i klikamy przycisk Zobacz wszystkie zadania. Wtedy zobaczymy listę oddanych zadań i w kolumnie Ocena możemy szybko wstawiać poszczególne oceny wybierając je z listy rozwijalnej. Tylko w tym celu na dole strony musi być włączona (domyślnie jest) opcja Szybkie ocenianie.
Powiem więcej, jest również możliwość oceniania zadań bez potrzeby ich ściągania na swój komputer. Niestety działa to tylko dla plików PDF. Żeby skorzystać z tej możliwości trzeba w ustawieniach zadania wymusić przesyłanie zadań w formacie PDF. W tym celu w sekcji Typy zadań należy w polu Akceptowane typy plików wpisać ".pdf", natomiast w sekcji Typy odpowiedzi zwrotnej właczyć opcję Adnotacje PDF (domyślnie włączone). Wówczas po przesłaniu zadań przez studentów wchodzimy do Zadania i zamiast przycisku Zobacz wszystkie zadania używamy przycisku Ocena. Wtedy wyświetli się formularz na którym zobaczymy pracę pierwszego studenta. Mozemy wprowadzać swoje adnotacje i uwagi w tekście pracy, przeglądać komentarze i dodawać własne oraz od razu ocenić pracę. Do przełaczania się pomiędzy kolejnymi pracami służy menu nawigacyjne w prawym górnym rogu formularza.