Definicje centrum logistycznego. Podstawowe pojęcia. Systematyka i charakterystyka centrów logistycznych. Zadania i funkcje centrum logistycznego. 
Rola centrum logistycznego jako ogniwa w łańcuchu dostaw.
Usługi logistyczne. Klasyfikacja i charakterystyka. Znaczenie usług logistycznych w łańcuchach dostaw. 
Rynek usług logistycznych. Istota i cel outsourcingu usług logistycznych. 
Funkcje przemysłowe realizowane w centrach logistycznych
Kryteria lokalizacji centrów logistycznych. Powiązania centrum logistycznego z otoczeniem transportowym i gospodarczym. Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie centrów logistycznych. Czynniki instytucjonalne, finansowe, prawne i kadrowe powstania i rozwoju centrum logistycznego.
Infrastruktura centrum logistycznego. Obiekty kubaturowe. Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury. 
Infrastruktura krytyczna.
Formy organizacyjno-prawne i systemu zarządzania w centrach logistycznych. 
Projektowanie harmonogramu rzeczowego i finansowego realizacji inwestycji w centrach logistycznych.
Projektowanie systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie w centrum logistycznym. 
Nakłady inwestycyjne budowy centrów logistycznych. 
Formuła Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) jako źródło finansowania budowy i rozwoju centrów logistycznych. Fundusze europejskie. Ekonomiczna efektywność projektowania,  budowy i eksploatacji centrów logistycznych.
Ocena działalności centrów logistycznych. Zasady, kryteria i metody oceny działalności centrów logistycznych. Ochrona środowiska.
Projektowanie struktury przestrzennej, funkcjonalnej, technicznej, organizacyjnej i informacyjnej centrum logistycznego w lądowych/lądowo-morskich łańcuchach dostaw.
Projektowanie portowego centrum logistycznego. Infrastrukturalne, organizacyjne, prawne i kadrowe uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju centrów logistycznych.

Zintegrowana komunikacja marketingowa - wykład,

Kierunek: Zarządzanie, niestacjonarne, II stopień, I semestr, gr. 59 AK-A-1,2

Kierunek Zarządzanie
Studia drugiego stopnia
Studia niestacjonarne
Semestr pierwszy
Grupa 59 AK A1,2

Prawo cywilne - zagadnienia dotyczą problematyki stosunków cywilnoprawnych pomiędzy osobami fizycznymi i osobami prawnymi oraz innymi podmiotami prawa cywilnego.